Ejendomschef til udlejningsboliger

A. Enggaard koncernen er en af Danmarks største entreprenører, ejendomsudviklere og ejendomsinvestorer. En familievirksomhed gennem tre generationer, som fokuserer entydigt på ansvarlighed. Vi søger nu en erfaren ejendomschef til vores kontor i enten Aalborg eller Århus.


Vi søger en ejendomschef til vores portefølje af pt. ca. 1500 udlejningsboliger. Dette antal er de seneste år vokset støt og stiger væsentligt de kommende år. Udlejningsboligerne er lige nu primært placeret i Aalborg og Århus men inden for en kortere årrække vil også Odense og Storkøbenhavn komme på kortet.


Som ejendomschef får du et alsidigt job med mange forskelligartede opgaver forankret omkring ejendomsdrift i bred forstand, herunder:


  •  Daglig ledelse af vores pt ca. 15 viceværter. Vores ejendomme har alle tilknyttet en selvstændig ansvarlig vicevært der forestår den daglige drift og kontakt til beboere for den enkelte ejendom
  • Løbende træning af vores viceværter, herunder sikring af en god erfaringsudveksling
  • Optimering af ejendommenes driftsøkonomi, herunder besparelsestiltag, vedligeholdelsesplaner og -arbejder, forbedringsopgaver og energioptimering – i tæt samarbejde med viceværten
  • Kontakt til samarbejdspartnere, herunder indhentning af tilbud ved større indkøb/aftaler
  • Overordnet kontakt til samarbejdspartnere indenfor ejendomsadministration
  • Bestyrelsesarbejde i ejer- og grundejerforeninger, affaldslaug mv.


Ejendomschefen vil indgå i ledergruppen i ejendomsafdelingen og forventes at bidrage til den fælles udvikling af området.


Henset til den forventede store stigning i antallet af boligudlejningsejendomme vil jobbet på sigt formentlig blive delt geografisk.


Interesse og erfaring fra ejendomsbranchen og for ledelse

Der er forskellige indgange til jobbet. Vi prioriterer den rette personlighed højere end specifikke faglige kompetencer, men du har tidligere demonstreret evne til at arbejde i en driftsorganisation med et økonomisk ansvar.


Du har ledelseserfaring og motiveres af at være en god chef. Vi har stor tillid til, at vores viceværter er mest effektive med et udbredt stort selvstændigt ansvar. Din ledelsesstil skal understøtte dette, men du kan godt tage en beslutning når det er nødvendigt. Du har et fornuftigt kendskab til økonomistyring, teknologi og brug af IT.


Arbejdsopgaverne kræver, at du trives med en høj grad af selvstændighed og ansvar. Du er uformel og forstår at få mest muligt ud af pengene. Og tør sige din mening.


Vi forventer, at du som person er udadvendt, ansvarsbevidst, fleksibel og har et godt humør. Vi forventer desuden, at du er indstillet på at arbejde i en koncern, hvor tingene til tider går stærkt, og hvor forandring er en del af hverdagen. Du skal samtidig være en dygtig holdspiller, som formår at samarbejde med dine kolleger.


Langsigtede løsninger og relationer

A. Enggaard A/S er en familieejet virksomhed, hvor fokus ligger på langsigtede løsninger og relationer, og hvor virksomhedens bedste, på den lange bane, altid prioriteres højest. Vi er et hold, der er glade for at påtage sig ansvar i et åbent og uformelt arbejdsmiljø med snusfornuft, arbejdsomhed og holdånd i højsædet. Organisationen er levende og har en flad struktur med højt til loftet. Hertil er der mange udfoldelsesmuligheder, og det er sjældent, at to dage er ens.


Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Peter Gregersen, +45 25302532, mail: peter.g@enggaard.dk, hvortil ansøgning inkl. CV også sendes.


Ansøgningsfrist: Senest den 3. marts 2021.


Vi glæder os til at høre fra dig.